Zdravstvo općenito, pa onda i farmaceutske tvrtke su u zaostatku po pitanju digitalnih promjena koje su već narušile (disrupcija) nekoliko industrija kao što su mediji, putovanja, elektronika ili bankarski i financijski sektor. Industrija zdravlja je posebna: vrlo konzervativna, složena i visoko regulirana lokalna industrija što rezultira s bezbroj izazova i zapreka za promjene – čak i za stručnjake.
Pritom nimalo ne pomaže činjenica da pojam digitalna transformacija za različite osobe znači potpuno različite stvari, ovisno o području odgovornosti i širini slike poslovanja.
Digitalna transformacija može obuhvaćati teme poput digitalnog marketinga, digitalizacije i automatizacije poslovnih procesa, digitalnu nabavu, digitalizaciju prodajnih predstavnika, BIG DATA, Smart City itd.
Čest je slučaj mentalne paralize u kojoj vodeći ljudi tvrtki odgađaju krupne odluke, vezano uz nove tehnologije, jer nisu sigurni hoće li donijeti ispravnu poslovnu odluku.
Neovisno o trenutnom poimanju i načinu reagiranja na digitalnu transformaciju, nesporna je činjenica kako je digitalizacija nepovratno promijenila brojne aspekte svakodnevnog poslovanja te trajno promijenila odnose moći u brojnim industrijama.
Digitalna transformacija u suštini i njen utjecaj na industriju zdravlja
Primjena digitalnih tehnologija u svrhu nadogradnje ili promjene poslovnog modela pri čemu je korisnik centar oko kojeg se dizajnira nova paradigma poslovanja.
Utjecaj koji će imati primjena digitalnih alata na industriju zdravlja u narednih 10 godina ne bi trebalo podcijeniti, posebice ako se dodatno uzmu u obzir i trendovi koji u svojoj srži nisu digitalni, a imaju značajan utjecaj na sve sudionike industrije zdravlja.
Uz istovremeno starenje populacije i sve veći broj pacijenata koji boluju od kroničnih bolesti, urušavanje demografske piramide te uz sve veće poteA?koAi??e u financiranju zdravstvene skrbi od strane države, postojeći modeli poslovanja nisu održivi stoga se investiranje u digitalne tehnologije nameće kao jedan od odgovora za većinu navedenih izazova.
Naravno, svaka promjena zahtjeva vrijeme potrebno za njezin dizajn, vrijeme za implementaciju i usvajanje novih poslovnih praksi.
Navedeni procesi mogu biti dugotrajni i kompleksni, pogotovo u industriji koja je izuzetno regulirana i u kojoj postoje brojni drugi sudionici sa svojim ritmom poslovanja i sa svojim kapacitetom promjene.
Neovisno o tome, ili možda upravo zbog toga, potrebno je već sada početi na ubrzanoj promjeni tradicionalnih poslovnih modela u nove poslovne paradigme, temeljena na digitalnim alatima i korisnikom u središtu poslovanja.
Digitalna strategija
Korisnici su sve zahtjevniji stoga očekuju da se pozitivne poslovne prakse u smislu kvalitete i dostupnosti usluge, dostupnosti informacija i brzine dobivanja povratne informacije, koje su korisnici stekli s drugim uslužnim industrijama, prenesu među ostalim i u odnos koji imaju sa sudionicima industrije zdravlja. Kako bi bili relevantni krajnjem korisniku te kako bi osigurali temelje buduće konkurentnosti potrebno je strateški promisliti implikacije koje digitalna transformacija donosi u poslovanje. Najbolji način za promišljanje mogućih smjerova je davanje odgovora na slijedeća pitanja.
- Koji je stupanj digitalne zrelosti Vaše tvrtke?
- Kako se to može procijeniti?
- Da li je potrebno promijeniti postojeći organizacijski oblik kako bi digitalizirali poslovni model?
- Što se želi postići novim poslovnim modelom?
- Uštede, bolje margine ili veći prihodi?
- Tko je u tvrtci odgovoran za digitalnu transformaciju Vaše tvrtke?
- Imate li budgete koji osiguravaju realizaciju projekata u sklopu digitalne transformacije?
- Kako ćete osigurati promjenu kulture kompanije te kako će djelatnici usvojiti nova, digitalna znanja i vještine?
Izuzetno je važno pri definiranju strategije digitalne transformacije voditi računa da srž digitalne transformacije nije samo implementacija i uporaba novih digitalnih alata u poslovanje nego samo jedan od preduvjeta uspješne digitalne transformacije.
Digitalna transformacija je ustvari transformacija uloge pojedinca u kontekstu nove, digitalne ekonomije.
U konačnici ljudi surađuju s drugim ljudima, i od njih kupuju usluge ili proizvode. Ekonomija bazirana na digitalnoj paradigmi u svojoj srži neće biti drugačija od jučerašnje ili današnje ekonomije. Kao i uvijek, tehnološke promjene će za posljedicu imati gubitnike i dobitnike u novoj ekonomiji. Pitanje je samo tko će biti u stanju na vrijeme usvojiti nova znanja, vještine i tehnologije u svoje poslovanje.
Leave A Comment